N Zerekore - Reisverslag uit Guela, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu N Zerekore - Reisverslag uit Guela, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

N Zerekore

Blijf op de hoogte en volg Pieta

06 Augustus 2016 | Guinea, Guela

De laatste dagen zijn we wat aan het netwerken geweest. We hebben de burgemeester, de prefect en de hoogste directeur van het onderwijs een bezoek gebracht. De laatste heeft ons uitgenodigd voor het feest ter afsluiting van het schooljaar. Dit is een feest voor iedereen die met het onderwijs te maken heeft en alle belangrijke mensen van deregio. Dit past dus goed bij mij.

De mensen hier denken dat blanke mensen alleen maar in autos rijden en zijn verbaasd als ze mij zien lopen. Omdat het laatste stuk weg naar onshuis erg slecht is lopen we wel eens naar hethuis van Marie. Vandaag liep ik Akim tegemoet die met de auto destad in was zodat hij de slechte weg niet hoefde te nemen. Ik wordt dan door allemaal kinderen nageroepen Tubabu, Tubabu en ze vinden het dan geweldig als ik naar hen zwaai of hen een hand geeft. Handen schudden is hier erg belangrijk en moet je vaak doen, ook alsje iemand meerdere keren op een dag ontmoet. Regelmatig passeerde er een motortaxi, het meestvorkomende vervoersmiddel hier om te vragen of ik een rit wilde.

• 11 Augustus 2016 - 12:05

Lolkje:

Vind ik leuk.
    Wij zijn gisteren 10 Aug. weer thuis gekomen.
    Groetjes mem Lolkje.

• 31 Mei 2018 - 20:29

Suzanne Reemers:

Beste Petra,

Ik werd als vrijwilliger bij een vluchtelingenorganisatie in Nederland. Een van mijn client is op zoek naar haar 2 zusje in Nzerekore. Ik ga het Rode Kruis Tracing vragen om haar te helpen maar heb jij nog tips? De meisjes hebben geen ouders meer. Zijn er opvanghuizen voor weeskinderen in Nzerekore?
    Alvast dank!

Met vriendelijke groet,