Monrovia - Reisverslag uit Monrovia, Liberië van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu Monrovia - Reisverslag uit Monrovia, Liberië van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Monrovia

Blijf op de hoogte en volg Pieta

24 Juli 2016 | Liberië, Monrovia

Vanochtend eerst lekker ontbeten inhet hotel. Monrovia is moderner enbeter ontwikkeld dan Conakry. Je ziet in dit deel veel grote winkels en internationale bedrijven. In Conakry wordtmomenteel ook veel gebouwd. Het is alleen jammer dat alleen de rijken prrofiteren van de groeiende welvaart. De lagere klasse die veel groter is, profiteerd er nauwelijks van. Vadaaghebben we met 2 jeugdvrienden van Akim de dag doorgebracht. Akim heeft plekken laten zien waar hij vroeger heeft gewoond en gewerkt. Daarna gingen we naarhethuis van John. We moesten door allemaal smalle weggetjes lopen om er te komen. Ze lieten mij voor lopen, zodat ze me in de gaten konden houden. Zo leek het net of ik met 3 bodyguards rondliep. Bij John hebben we gègeten, rijst met sausvan vlees en rode palmolie. Laatst bij Marie heb ik ook Afrikaans gegeten, rijst metsaus van cassavabladeren. Ze zijn verbaasd dat ik dat lust, maar Akim maakt dat thuis ook wel. Ik heb (nog) geen last van mijn darmen maar volgens mij ligt het gevaar niet zozeer bij het lokale eten, dat wordt gekookt en direct opgegeten maar bij zaken waar ze koeling hebben. Daar bewaren ze het eten dan net iets te lang. Gisteren kochten we pizza en een broodje hamburger bij de supermarkt waar we allebei twijfelshadden over de versheid er van.
Laterzijn we naar het strand geweest en hebben wat gedronken onder de palmbomen met uitzicht op zee. Een fantastische plek.