Terug naar Conakry en foto's - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu Terug naar Conakry en foto's - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Terug naar Conakry en foto's

Blijf op de hoogte en volg Pieta

04 September 2012 | Guinea, Conakry

Afscheid van iedereen in N'Zérékoré genomen. De laatste avond waren we in Kbaita, het dorp van Nowai en Barry. Het was al donker en we zaten voor een huisje, het was heel stil, heel donker en aan de hemel stonden heeeeel veel sterren. Een prachtige ervaring. We dronken palmwijn die op dit moment zelfs nog lekker smaakte ook.

Zondag gingen we op weg naar Conakry.Het was de dag van het suikerfeest. Er was nauwelijks verkeer op de weg. In alle dorpen zag je mensen feestvieren in hun mooiste kleren en met prachtig ingevlochten haar. De eerste dag reden we 13 uur tot Faranah. Hier zochten we een hotel. We keken bij 3 hotels, maar overal was de kok vertrokken. In de hele stad konden we geen restaurant vinden, dus we aten stokbrood met sardientjes.
De volgende dag hoorden we onderweg het verhaal dat een vader de hand van zijn jonge zoontje had afgehakt omdat die 5000 frank(nog geen euro) had gestolen. Volgens hem moest dat vanwege de sharia. Gelukkig waren de meeste mensen het hier niet mee eens, hij was dan ook opgepakt ddor de politie.Er wonen hier best veel strenge moslims. Je ziet regelmatig vrouwen lopen in een burka waarbij je alleen een spleetje voor hun ogen ziet. Eén keer kwam ik een kamer binnen en wilde de mannen begroeten door ze een hand te geven. Twee mannen weigerden me een hand te geven omdat ik een vrouw ben. Dit voelde zo vernederend en maakte me erg boos.
We hebben weer 13 uren gereden. Het laatste deel was weer vreselijk, we reden 3 uren door Conakry voordat we thuis waren.

In Conakry wat mensen bezocht en veel in barretjes gezeten.
We zijn een dag naar Dubreka geweest. We waren uitgenodigd in een hotel. Dit Bleek op een fantastische lokatie te staan. Tot nu toe de mooiste plek die ik in Guinee heb gezien. Het terras keek uit op 2 watervallen en een snelstromende rivier. Er was live muziek en de eigenaresse had heel lekker voor ons gekookt. Als je ooit Guinee bezoekt een echte aanrader.

Maandag 27 augustus ben ik weer teruggevlogen naar Nederland.