We zijn er weer - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu We zijn er weer - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

We zijn er weer

Blijf op de hoogte en volg Pieta

24 Juli 2012 | Guinea, Conakry

We zijn goed aangekomen in Conakry.
Het Is hier warm met af en toe regen. Gelukkig tot nu toe vooral in de nacht.
De eerste dagen zijn we vooral bezig met dingen regelen , wat hier veel tijd Kost.
Er zijn lange files. Het kostte ons gisteren 2 uur om in het centrum te komen. Daar hadden we 2 uur nodig om geld op de bank te zetten en daarna stonden we 3 uur in de file terug.
We waren bekaf , maar jà, dat is afrika.
Je ziet hier trouwens wel dat er de afgelopen 1 1/2 Jaar dingen veranderd zijn. Er worden overal appartementencomplexen gerbouwd en er is minder afval op straat. In het centrum staan afval containers en wordt het afval opgehaald.
Verder is het weer herkenning van hoe het de vorige keer was. Het chaotische verkeer , het leven op straat, waar iedereen iets wil verkopen.
We hebben in ons favourite ivoriaanse restaurant gegeten en zijn nog op bezoek geweest bij de familie van akim.

• 24 Juli 2012 - 16:59

Tessa:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Hier is het ook prachtig weer, 25+ graden! mocht ook wel eens. Dus wij genieten hier ook van het weer.

kus tess

• 24 Juli 2012 - 20:11

Marrit Mouillé-Das:

Ik zit ook in Conakry, sinds mei, maar ik vind dat hier het afval nog steeds erbarmelijk droevig de straten vult! Voor de rest een heerlijke chaos! Geniet van de reis!
    Marrit

Beste Pieta en Akim,
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Hopelijk komen jullie ook een beetje tot rust. Succes met alles.

• 25 Juli 2012 - 19:35

Margo:

Hoi Pieta en Akim,

fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Veel succes met alle geregel en hoop dat jullie ook wat kunnen genieten van deze reis.

Groetjes, Margo.