Ca Va? ca va bien? - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu Ca Va? ca va bien? - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Ca Va? ca va bien?

Door: pietakronemeijer

Blijf op de hoogte en volg Pieta

22 December 2010 | Guinea, Conakry

Dit is onze laatste dag in Conakry. Morgen vertrekken we naar N' zerekore, een reis van zo'n 1200 km.
Heb hier al van alles gegeten. Het ontbij en het avondeten doen we thuis. Er is een kok in dienst en hij kookt elke dag heerlijk frans eten. Tussen de middag moeten we zelf voor eten zoregen. Ik heb in een Liberiaans restaurant casavaleaves met vlees en rijst gegeten, bij familie potatoleaves, in een Ghanees restaurant fufu ( soort aardappelpuree,m aar gemaakt van casava of in dit geval banannen), bij de Senegalees at ik gombo(okra)en verder atsikeh en gebakken bananen. bij alles was ik bang hoe mijn maag het zou houden, maar toen we bij een europees georienteerd restaurant kip aten, heb ik 2 dagen diarre gehad.
Gisteren is de nieuwe president beedigd. Het was feest in het hele land. s' avond gingen we naar een feestje en heb ik lekker gedanst. De mensen vonden het erg leuk dat de blanke vrouw ook kon dansen. Mensen kijken erg naar mij. vooral kinderen zijn soms of een beetje bang of juist erg nieuwsgierig.
Ik geniet hier erg en voel me hier op mijn gemak. je ziet wel veel uniformen op straat, maar ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld.

  • 22 December 2010 - 15:28

    Wilko:

    Aha,een nieuw verhaal, heeft mijn kleine aanmoediging toch geholpen?
    Vraag me af wat jullie thuis is met die kok in dienst. Lijkt me ook wel wat.
    Gelukkig is het daar goed met de nieuwe president. Die bij de buren (Ivoorkust) wil maar niet wijken.
    Lekker blijven eten en dansen en genieten!
    groet,
    Wilko

  • 22 December 2010 - 16:13

    Kirsten:

    Tsjongejonge, doe maar luxe met die kok. Maar zo te lezen ook nog genoeg mogelijkheden om de Afrikaanse keuken uit te proberen...klinkt wel exotisch allemaal.

    Ook leuke foto's trouwens die je hebt opgestuurd! Vooral grappig zo in zomerjurkje voor de kerstboom(poster). Hier nog steeds sneeuw (er lag wel zo'n 20 cm) en kou. Pas maar op, straks missen jullie de Elfstedentocht nog.

    Succes met de reis naar N'zerekore! Zo door de binnenlanden zal wel weer een hele andere ervaring zijn.

    Groetjes Kirsten

  • 22 December 2010 - 19:13

    Clarie:

    Hallo Pieta en Akim,
    wat een kleurige foto's uit Afrika. oranje is ook erg in trek heb ik gezien.ik wens jullie een heel goede tijd toe en een goede reis naar N'zerekore. dat jij je er wel thuis voelt Pieta had ik wel verwacht en lees ik uit je enthousiaste verslagen. we blijven jullie volgen . wat een belevenissen .geniet van het alles goede Kerstdagen toegewenst,( leuk die foto in de zomer voor de kerstboom ) groeten van Henk en Clarie.

  • 23 December 2010 - 07:41

    Madja:

    madja mama douwe gerrit
    hoi papa akim pieta sil
    madja5
    (dit heeft madja getypt)
    hoi sil waarom schrijft pieta niets over jou
    kiekeboe
    we hebben een tak aan het plafon daar hangen heel veel kerst ballen aan
    in de kerk moest ik zegen
    lichtjes hier lichtjes daar schijnen met elkaar groetjes
    madja

  • 23 December 2010 - 09:49

    Lucy:

    Wat een luxe,dat verwacht je toch niet. Wat fijn dat jullie zo genieten en dat jij je zo thuis voelt. Als ik het zo lees, eet je erg lekker. De sportschool heeft straks na de reis weer een goede klant aan jou. We wensen jullie een goede reis naar N'zerekore en hele fijne kerstdagen. Geniet van alles.Groetjes van ons allemaal aan Akim en Sylvester.Liefs Lucy

  • 23 December 2010 - 21:09

    Hilly:

    Hallo allemaal,

    Als jullie dit lezen zitten jullie al ergens in de binnenlanden, denk ik. Hopelijk zijn er nog computers in de buurt waar je je verhaaltjes op kwijt kunt. En je dan nu maar klaarmaken voor de kerstdagen in de zon!
    Lekker keersies stekken op 2e kerstdag en blijf genieten. Laat die heupen nog maar es lekker wiegen.

    Liefs van Hilly

  • 24 December 2010 - 16:18

    Margo:

    Hallo,

    Fijne, (heel speciale) Kerstdagen gewenst daar in het warme land.
    Hele goeie reis.
    Wat een belevenissen allemaal!!

    Groetjes,
    Margo.


  • 27 December 2010 - 12:57

    Mem Lolkje:

    Wij hebben hier mooie witte kerstdagen gehad met zon.Eerste kerstdag was ik in St,Nic omdat Niels jarig was,2de kerstdag ben ik met HenH en kids naar Kielwindeweer geweest Beide dagen nog gewandeld. In Kielwindeweer zagen we nog 11ree'en.Groetjes Mem Lolkje.

  • 28 December 2010 - 13:40

    Ammy:

    hoi daar
    wij madja en ik hebben zondag tweede kerst dag geprobeert tebellen
    het nieuwe nummer doet niets
    het gaat niet eens over
    komt dat omdat jullie meer in het binnen landzitten of staat de telefoon niet aan
    tot horens doegie ammy

  • 30 December 2010 - 08:32

    Madja:

    madja gerrit mama papa
    hallo papa akim mem pieta silvester
    hoe is het daar
    wij gaan vaandaag oliebollen verkopen voor world servants
    we hebben net helpen inpaken
    we gaan om 10 uur weg brengen
    ik kan het liedje verstaan het is niet nederlands jij kan het ook verstaan papa
    het liedje is : if you happy and you no it
    ben je al bij kleine pieta enzo
    heb je mijn kleertjes bij je
    groeten aan kleine pieta
    we hebben op google gekeken daar is het 500 km of is het dan 500 mile

    hoe kun je je ook onveilig voelen als je akim bij je weet

    groetjes madja

  • 31 December 2010 - 13:55

    Wilko:

    Hallo reizigers,
    Hopelijk zijn jullie inmiddels veilig en wel aangekomen in N'zerekore. Heb de hele route even bekeken op google maps. En dát was al een heel eind. Het nationaal park nog bezocht?
    Het nieuwe jaar komt eraan. Sluit het oude prettig af en maak een mooi, gelukkig en waardevol jaar van het nieuwe.

    groet,
    Wilko & Marjan

  • 31 December 2010 - 17:55

    Kirsten:

    Heey Mem Pieta, Akim en Sylvester,

    Al veilig aangekomen in N'zerekore? Ben benieuwd naar de ervaringen tijdens die reis!

    Voor nu alvast een goed 'uteinde'. Jullie gaan een uurtje later het nieuwe jaar in dan ons....dus ik zal om 1 uur nog even aan jullie denken :). Ik ga zo naar Harderwijk het vieren. Hebben ze daar nog feestjes? Maak er in ieder geval een mooie jaarwisseling van en een heel goed en gelukkig 2011!

    Liefs Kirsten

  • 31 December 2010 - 23:45

    Douwegerritmadjaammy:

    hoi
    GELUKKIG NIEUWJAAR
    op nog meer geluk als in 2010
    op een mooi school jaar
    op goede kontacten en handel met afrika
    groetjes
    douwe gerrit madja en ammy

  • 02 Januari 2011 - 17:42

    Ammy:

    hoi daar
    we hebben geprobeert te bellen
    maar dat lukt niet met een nummer met 6 getalen
    wil je kijken wel cijfer mist
    002242615212
    de telefoon gaat niet eens over

  • 02 Januari 2011 - 17:52

    Madja:

    madja
    hoi papa mama sil
    ?
    we waren wezen wandelen
    het ging regenen en we zagen de regenboog
    knal knal we hebben vuurwerk gezien
    we haden het stiekum nog een keer gedaan want het was nog niet op
    ik ga de kerstboom van tante buur man helpen opruimen morgen
    madja

  • 04 Januari 2011 - 12:42

    Pieta Kronemeijer:

    Madja, ik schrijf niet over Sylvestr omdat hij meestal alleen op stap is. Hij is hier echt thuis en meestal met vrienden of neven op stap.
    Kleine Pieta nog niet gezien, logeert bij oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieta

Zes weken naar Guinee, een hele belevenis. We zullen proberen regelmatig iets van ons te laten horen via deze site.

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 35056

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Guinee 2016

22 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

Tweede keer Guinee

12 December 2010 - 22 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: