Het leven in Conakry - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu Het leven in Conakry - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Het leven in Conakry

Door: pietakronemeijer

Blijf op de hoogte en volg Pieta

18 December 2010 | Guinea, Conakry

We zijn nu in het centrum van Conakry. Vandaag hebben we het welgestelde deel gezien. Het presidentieel paleis met heel veel beveiliging. Ze waren zelfs bang dat mijn zonnebril een camera had. We hebben wat gedronken in het Novotel. Cola voor 4 euro per glas, maar wel met ijsblokjes en olijven. Even de dure toerist gespeeld. We hebben eergisteren voor bijn a hetzelfde bedrag in een restaurant gegeten. Akim sleept me overal mee naartoe, ik kom op plekken die ik anders nooit van mijn leven zou bezoeken. We hebben veel familie en vrienden van Akim bezocht, hij kent hier heel veel mensen, van de gewone jongen tot belangrijke regeringsfunctionarisen.Ik vind het erg leuk te zien hoe alle mensen hier wonen. Het lukt hier helaas niet om foto's te plaatsen, dus later nog maar eens proberen.Je kunt hier geld zomaar op straat wisselen, voor 50 euro krijg je een heel pakket bankbiljetten.Ze zijn warempel vandaag overal aan het schoonmaken. Tot nu toe was het overal zo vies, iedereen gooit al z'n afval zomaar op straat. Hier en daar wordt het op een bult geveegd en verbrand. Maar donderdag a.s. wordt de nieuwe president beedigd en alles moet netjes zijn.
De eerste dag zag ik alleen de viezigheid en het vele vieze verkeer. Daar raak je echter al snel aan gewend en nu zie ik ook de charme van het afrikaanse leven. Als je in de file staat kun je bijv. van alles kopen, je hoeft je auto niet uit.telefoonkaarten ,fruit,brood, ze brengen alles bij je. Heerlijk fruit hier, ananas, papaya, bananen, kokosnoot enz.Gisteren zijn Sirah en Valentin uit Marseille aangekomen en we laten Sirah nu de stad zien. Morgen hebben we familiebijeenkomst.

Tot de volgende keer.
Pieta en Akim

  • 18 December 2010 - 21:59

    Gré Venema:

    Wat een indrukken, zeg. Ik vind het geweldig om zo iets over het echte Afrika te horen. Fijn, dat jullie het ons zo mee laten beleven. Veel plezier gewenst en ik hoop dat het gauw lukt met de foto's.

    groeten, Gré

  • 18 December 2010 - 22:21

    Boudien:

    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Doordat Akim daar zoveel mensen kent, maken jullie het echte Afrika wel mee. Even de dure toerist uithangen is leuk, maar meedoen met het "gewone" leven zorgt vaak wel voor de mooiste herinneringen.
    Nog veel reis plezier!
    groeten van Boudien

  • 19 December 2010 - 13:11

    Margo:

    Hoi allemaal,
    fantastisch om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Wat een indrukken.
    Blijf genieten!
    Bij jullie is het weer veel beter. Bij ons ligt al 15 cm. sneeuw, gevallen sinds afgelopen vrijdag.

    Groetjes, Margo

  • 19 December 2010 - 22:18

    Hillybilly:

    De grote zus op avontuur!! Mooi man.
    Goed genieten en de groeten aan de nieuwe president.

    Hilly

  • 20 December 2010 - 19:54

    Sietske:

    Hallo Pieta en Akim, wat een belevenis, een andere wereld waarin je terecht gekomen bent, lijkt mij fijn voor je om te zien hoe en waar Akim opgegroeid is, geniet van het mooie weer, van het land en van elkaar. Erg leuk om je zo te volgen. Alvast fijne kerstdagen en een goed 2011.
    vr.gr. Sietske

  • 21 December 2010 - 11:32

    Lamko:

    Hi akim & Pieta,
    Ik heb geprobeerd om jullie te bellen maar de telefoon werkt niet. Mag ik jullie nieuw nummer hebben?
    Groetjes?

  • 21 December 2010 - 11:39

    Gerard & Lamko:

    Wat leuk dat jullie goed het hebben daar in Afrika. Het is heel erg koud hier, overal ligt sneeuw 10-15 cm. Wanneer gaan jullie naar N'Zerekore?
    We willen graag jullie telefoon.
    Veel liefs, G&L

  • 21 December 2010 - 16:44

    Madja:

    madja gerrit mama hoi pap pieta silvester
    (dit heeft madja getypt)
    ik heb vakantie ik heb gezwomen helemaal alleen met mijn hoofd onder water
    morgen ga ik naar mijn vriendje
    we hebben kerstukjes gemaakt bij opa en oma
    vanavond gaan we ook kerst stukjes maken en keek eten
    zondag was douwe jarig sorry het kwam er niet van tebellen
    toen er geen volk meer was smidags viel madja in slaap en daar na kwam de rest al weer
    groetjes mad j a

  • 21 December 2010 - 20:02

    Maria:

    Hoi Pieta,
    Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken. Een hele andere wereld dan hier.
    Mijn eerste week voor jou groep ben ik goed doorgekomen. Nu even lekker twee weken vakantie en daarna weer lekker verder.
    Hele fijne feestdagen daar in de zon! Dat is wel even wat anders dan al die sneeuw hier, maar dat heeft ook wel weer wat. Misschien eindelijk weer eens een witte kerst.
    Groetjes Maria

  • 21 December 2010 - 20:56

    Aly:

    Hoi Pieta en Akim,

    Heel leuk dat we op deze manier jullie belevenissen kunnen volgen.
    Veel plezier met elkaar.
    Goede feestdagen toegewenst.
    Jullie in de zon en wij in de sneeuw!!
    Het ga jullie goed.

    groetjes Gert en Aly

  • 22 December 2010 - 08:31

    Madja:

    madja douwe gerrit mamapapa
    hoi papa pieta
    piet
    miijn broertjes eet al kostjes brood
    groetjes aan jeniever en de andere famielie
    waarom sleepte papa jou mee pieta
    dat zij je in het verhaal
    groetjes madja

  • 22 December 2010 - 11:24

    Wilko:

    Hoi Pieta, Akim en Sylvester

    Met smart wacht ik op nieuwe krabbels omtrent de avonturen van jullie in Afrika. Bij deze even een berichtje als stimulans.
    Ze zullen daar misschien geen hogesnelheidsinternet hebben, maar blijf proberen. Leuk om te lezen.
    Hierbij ook alvast een hele gezellige en unieke kerst toegewenst. Al klaar voor de nieuwjaarsduik? Goed te doen hoor!
    Het ga jullie goed, en Pieta, laat je niet slepen.;-)

    groet,
    Wilko

  • 22 December 2010 - 12:18

    Anne En Harmke:

    Leuk om zo jullie reis te volgen,zo kunnen we ook een beetje genieten van jullie vakantie in het warme Afrika.
    [Wij hebben de kachel er bij aan]
    Geniet er van.

  • 03 Januari 2011 - 18:31

    Mem Lolkje.:

    Pieta Akiem en Silvester
    Een Gelukkig Nieuwjaar toegewenst.
    En nog gefeliciteerd met Tessa haar Verjaardag.Wij hebben haar verjaardag gisteren gevierd,het was
    gezellig.
    Groetjes Mem Lolkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pieta

Zes weken naar Guinee, een hele belevenis. We zullen proberen regelmatig iets van ons te laten horen via deze site.

Actief sinds 17 Nov. 2010
Verslag gelezen: 918
Totaal aantal bezoekers 35102

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 21 Augustus 2016

Guinee 2016

22 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

Tweede keer Guinee

12 December 2010 - 22 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: