De eerste indrukken - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: pietakronemeijer

Blijf op de hoogte en volg Pieta

14 December 2010 | Guinea, Conakry

Het is eindelijk zover. Na een reis met 3 uur vertraging zijn we nu in Conakry. We logeren in een huis van een franse vrouw. Een prachtig huis met een mooie tuin. s' Ochtends ontbijten we op het balkon. De temperatuur is 30 graden. Na deze oase van rust, hebben we ons op de stad gestort. Wat een cultuurschok. Alles is zo anders dan we gewend zijn. Er is vreselijk veel verkeer, voetgangers lopen overal, een complete chaos waarin je alleen verder kunt komen als je je auto ertussen drukt. Overal staan kleine winkeltjes van 4 palen met een golfplaat, een container of een houten hokje. Overal wordt gehandeld.
We hebben een internationaal rijbewijs gekocht. We hoefden niet eens te bewijzen dat we konden autorijden. In het verkeer lijkt het of er geen regels zijn, maar we ontdekten dat er toch 1 was. We kregen namelijk een bekeuring omdat we geen gordel droegen. Als je ziet hoe ze hier rijden. & personen in een taxi, 25 in een minibus, bovenop een vrachtwagen of bumper, maar gordels zijn verplicht!!!!
We zitten nu op het kantoor van een broer van Akim. Hij werkt bij de douane en we mogen de computer even gebruiken. Ben nu niet in de gelegenheid foto's toe te voegen, dat probeer ik later. We zijn ook bij familie op bezoek geweest. Akim en Sylvester hebben daar beid een poos in huis gewoond, dus erg belangrijk. De man is net minister geworden in de nieuwe regering. Er staat constant een bewaker voor hun deur, wel een belevenis.

Genoeg voor vandaag
Groeten van Pieta en Akim

• 14 December 2010 - 18:18

Madja:

madja mama douwe gerrit
    hoi pap pieta en vester
    heb je daar al vrienden niet famielie
    waarom haden julie niet de gordel omgedaan ?
    ik was vandaag naar zwemles
    ik had mijn ogen mijn neus en mond onder water
    ik vond het leuk en wou nog langer
    gerrit krijgt nu de water pokken
    groetjes madja

• 15 December 2010 - 09:38

Lucy:

Je bent echt in een andere wereld gekomen. Wat een belevenissen en indrukken. Geniet er van en de groetjes van ons allemaal.liefs Lucy

• 15 December 2010 - 09:58

Wilko:

Erg leuk te lezen, deze eerste indrukken. Krijg er al een aardig beeld van hoe het er daar allemaal uitziet en toegaat. Snak naar meer. En wij hier maar in de sneeuw zitten.
    I'm dreaming of a green christmas!

Geniet met volle teugen,
    groetjes
    Wilko

• 15 December 2010 - 13:34

Reinou:

Heey Mem, Akim en Vester,
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Wat je schrijft is volgens mij typisch Afrika. Hoe hoog was de boete? Ook typisch.. Op het dak draag je toch ook geen gordel? Maarja blanke mensen hebben geld he:P

Geniet lekker van het warme Afrika. Hier is het nu ook nog zonnig maar ze verwachten morgen weer sneeuw en ijzel. Veel plezier, geniet ervan. Hopelijk horen we snel weer wat!~Groetjes aan Akim en Sylves!

Liefs Cees en Reinou

• 15 December 2010 - 15:55

Kirsten:

Leuk om zo de eerste indrukken te lezen! Wel een hele ervaring hè zo'n Afrikaanse stad. Al lekkere ananas, papaya en mango gevonden bij één van die vele winkeltjes? Ik word al een beetje jaloers op alle belevenissen daar in het warme, hectische maar ook mooie Afrika. Denk dat ik toch maar even langs kom met Kerst ;).

Hier zondag weer veilig met de Scenic de garage uit en thuisgekomen, het raam ging open (en ook weer dicht) en nog even lekker geskeurd op de autobahn ;). Morgen kerstdiner van het werk, en er wordt inderdaad weer sneeuw, ijzel en andere prut verwacht...dus hier helemaal in de winterstemming.

Geniet van jullie tijd daar! Doe de groeten aan Akim en Sylvester.

Liefs Kirsten

• 15 December 2010 - 18:12

Rens Van De Guchte:

ik mis je, maar juf MAria is ook heel leuk. Fijne dagen en kom gezond weer terug.

• 15 December 2010 - 21:35

Lamko & Gerard :

Hi Pieta & Akim,
    goed dat jullie veilig zijn gearriveerd. We zijn jaloes ohohoh...geniet van het weer.
    God zegene!
    liefs,

• 17 December 2010 - 14:45

Mem Lolkje:

Er zijn meer mensen jaloers op jullie.
    Gisteren was er een programma op de t v de pelgrimscode te damascus waar ik geweest ben ,dat was ook weer echt genieten.Dus terug kijken is ook mooi.Ik gun het jullie van harte
    Wij genieten van het kwakkelweer.,maar niet echt.
    Groetjes Mem Lolkje.