Guela - Reisverslag uit Guela, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu Guela - Reisverslag uit Guela, Guinea van Pieta Kronemeijer - WaarBenJij.nu

Guela

Blijf op de hoogte en volg Pieta

30 Juli 2016 | Guinea, Guela

Vannacht heeft het urenlang kei en keihard geregend. Dit gaf een oorverdovend lawaai op ons dak van golfplaten
Vandaag weer naar Guela geweest om te kijken hoe de bouw van de medische post die door onze stichting GUELA BOMAH wordt gebouwd vordert. Het water van de rivier stroomde over de weg. Thuis zouden we zeggen hier kunnen we niet langs maar hier gän we er gewoon doorheen.Vorig jaar zijn demuren en het dak gemaakt, nu wordt er gewerkt aan de artsenwoning, de elektriciteit, waterleiding en verdere afwerking.
We bezochten een jeugdvriend van Akim in Konala. Hier werden we verwelkomd met de gebruikelijke palmwijn, gegist sap van een palmboom wat elke dag vers getapt wordt en bij elke gelegenheid gedronken. Een vrouw had die ochtend vers varkensvlees klaargemaakt en Akim wilde ervan eten. Er kwam een grote bak metdaarin alle delen van het varken en je kon kiezen wat je wilde eten. Ik heb wat vlees en lever gegeten wat lekker was. We hebben ook mijn naamgenootje Pita bezocht. Marie, het dochtertje van nicht Adele, moest net als vorig jaar heel hard huilen toen ze mij zag.

• 31 Juli 2016 - 08:49

Wilko:

Nou, wij zitten hier ook nog steeds in de moesson hoor!
    Je mist er niks aan.
    De groeten daar aan iedereen en succes met jullie goede werk. Het begint er al aardig op te lijken.